قهوه ارگانیک در مقایسه با قهوه استاندارد چگونه است؟

قهوه ارگانیک

تفاوت تولید بین این دو نوع قهوه
برای اینکه یک قهوه به عنوان ارگانیک شناخته شود، بوته های قهوه ای که از آن می آید باید بدون کود شیمیایی، بدون آفت کش یا بدون GMO رشد کرده باشند. بنابراین قهوه دوستدار محیط زیست است.

یک قهوه معمولی ممکن است با بیش از 200 آفت کش درمان شده باشد و بنابراین نه تنها به محیط زیست بلکه به سلامت ما نیز آسیب می رساند. امروزه کشت قهوه یکی از مواردی است که بیشترین مواد شیمیایی در آن استفاده می شود. چرا اون ؟ صرفاً به این دلیل که قرار گرفتن شدید در معرض نور خورشید به تدریج سلامت گیاهان قهوه را تضعیف می کند. برای محافظت از آنها در برابر آفات، تولیدکنندگان سپس از آفت کش های مختلف در مقادیر بسیار زیاد استفاده می کنند. مواد شیمیایی نیز به آب آبیاری اضافه می شود.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که این مواد شیمیایی تأثیر مضری بر سلامت مصرف کنندگانی که آنها را مصرف می کنند، بلکه بر روی پرورش دهندگانی که به طور روزانه در معرض آنها هستند، دارند.

در مورد قهوه ارگانیک، تولید کننده کودهای طبیعی را چه از کود دامی و چه از فرآیندهای دیگر انتخاب می کند. در برابر علف های هرز نیز راه حل های مختلفی امکان پذیر است، مانند سوزاندن آنها با گاز طبیعی، استفاده از حیوانات و یا حتی بیرون کشیدن آنها با دست برای کوچکترین مزارع.همانطور که متوجه شده اید، بزرگترین تفاوت بین قهوه ارگانیک و قهوه سنتی در روش های کشت و تولید نهفته است. این اولین مشاهده از قبل به ما اجازه می دهد تا عواقب تولید بازتاب نشده را درک کنیم.

فواید قهوه، چه ارگانیک و چه غیر ارگانیک

قهوه‌ای که به‌طور سنتی رشد می‌کند، با وجود حضور زیاد آفت‌کش‌ها، همچنان جنبه‌های مفیدی برای سلامتی ما حفظ می‌کند. با این حال، قهوه همان فواید را دارد، در مقادیر بسیار بالاتر. بنابراین، قهوه ارگانیک آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به قهوه معمولی دارد.

برخی از آماتورها حتی موفق می شوند تفاوت بین یک قهوه ارگانیک و قهوه ای که ارگانیک نیست را فقط از روی طعم و مزه تشخیص دهند.

قهوه ارگانیک: بدون کافئین یا بدون

برخلاف برخی باورها، قهوه بدون کافئین می تواند ارگانیک باشد. این دوباره برای حذف هر گونه مواد شیمیایی از فرآیند کافئین زدایی است. حلال‌های شیمیایی مورد استفاده برای تولید قهوه‌های بدون کافئین خاص برای سلامتی مضر هستند و مسئول سرطان‌ها و سایر بیماری‌های جدی هستند. برای به دست آوردن قهوه بدون کافئین ارگانیک، باید از فرآیند کافئین زدایی آب استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این فرآیند، مقاله ما را که به قهوه بدون کافئین اختصاص داده شده است، ببینید.

در مورد قهوه تجارت منصفانه چطور؟

مصرف کنندگان قهوه ارگانیک اغلب بر مصرف قهوه منصفانه تمرکز می کنند. این قهوه دارای برچسب است و دارای مشخصات تنظیم شده است. هدف حمایت از تولیدکنندگان کوچک با اجازه دادن به آنها برای پرداخت بهای منصفانه تر است. این به آنها امکان دسترسی به شرایط بهتر برای کار و همچنین زندگی روزمره را می دهد.

مصرف تجارت ارگانیک و منصفانه به معنای مراقبت از خود، طبیعت، و همچنین از کسانی است که محصول انتخابی را تولید کرده اند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *